ברזיות מים בתל אביב-יפו

,fbui uxchcv

  • רקע
  • דגם הפרטה
  • פיקוח
  • המצב הנוכחי
  • יתרונות וחסרונות
ביוני 2013 הוצבו ברחבי תל אביב ברזיות מים של חברת Woosh. מטרת המיזם, על פי אתר החברה, הייתה לפרוש “רשת של תחנות מים עירוניות אשר מוצבות ברחובות הערים, ומאפשרות לעוברים והשבים למלא כל בקבוק ריק שיביאו עמם במים קרים וטעימים, ‘על הדרך’. בתחנות המים ניתן גם לשטוף ולנקות את הבקבוק האישי ובכך ליהנות מחוויית שתיית מים ייחודית – Positive Drinking”. המיזם צמח בחממת היזמות מאז”ה 9 של עיריית תל אביב. כדי להשתמש בברזיות יש להירשם ולספק פרטים מזהים.

בהסכם שבין עיריית תל אביב לחברת Woosh להצבת ברזיות, שנחתם ללא ניהול מכרז, יש כמה סעיפים המפרטים הטבות וסיוע של העירייה בהצבת הברזיות (כגון שימוש בתשתיות עירוניות, הפעלת מערך שיווקי תומך על חשבון העירייה, ועוד). זאת ועוד, החברה מתחייבת להעביר לעירייה נתונים על המשתמשים ועל הרגלי השתייה שלהם.

הסכם התקשרות ניסיוני ללא מכרז.

מנהל מטעם עיריית תל אביב. החוזה לא מפרט מי האגף / בעל המקצוע המפקח.

בסוף אוגוסט 2014 הודיעה עיריית תל אביב כי הברזיות יוסרו מן המרחב הציבורי.  

יתרונות

  1. הגברת השימוש במי ברז.
  2. צמצום עלויות רכישת מים למשתמשים בברזיות.
  3. צמצום השימוש בבקבוקי מים מפלסטיק.
  4. ברזיות מים נקיות ומתוחזקות.

חסרונות

  1. שימוש גובר והולך במרחב הציבורי על ידי חברות ומיזמים פרטיים.
  2. הברזיות החדשות אינן מתאימות לאוכלוסיות מסוימות, כגון חסרי כרטיס אשראי, ילדים, תיירים.
  3. חשש מהידרדרות בתחזוקת מערכת הברזיות העירוניות ה”רגילות”.
  4. שימוש בכספי ציבור לקידום מיזם פרטי (באמצעות שלטי חוצות ושיווק ישיר).
  5. חשש מהשתת עלויות שימוש על התושבים בעתיד.
  6. שימוש בברזיות כשטחי פרסום נוספים בעיר בעתיד.

 טעינו? שכחנו? כדאי שנדע? דווחו לנו

 

 

תגובות

השאירו תגובה

Share on Google+Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

השאירו תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top