הפרטת הפיקוח על איכות השירות ברכבת ישראל

תחבורה

  • רקע
  • דגם הפרטה
  • פיקוח
  • המצב הנוכחי
  • יתרונות וחסרונות
בשנת 2012 הסיעה רכבת ישראל כ-41 מיליון נוסעים ועשתה כ-411 נסיעות ביום ברחבי הארץ בשמונה קווים. הואיל ובמדינת ישראל תחבורת הרכבות היא “מוצר ציבורי”, מעורבת הממשלה, באמצעות משרד התחבורה, ברישוי שירותי רכבת ישראל, באישור מסלולי נסיעה, בתעריפי נסיעה ובסבסודם, ובפיקוח על רמת השירות הניתן לציבור ועל התקינות והבטיחות של הרכבות והציוד הנייד. משרד התחבורה מפקח גם על התנהגות בעלי התפקידים בחברה ועל איכות המידע הנמסר לציבור.

באוקטובר 2013 פרסם משרד התחבורה מכרז ל”מתן שירותי בקרה על איכות השירות ברכבת ישראל”, שנועד לאפשר למשרד לפקח על איכות השירות הניתן לנוסע. לצורך עבודת הפיקוח תתחייב החברה שתזכה במכרז להעמיד לרשות המיזם ארבעה עובדים מינהליים שיועסקו בלעדית במיזם זה ושישה בקרים.

התקשרות באמצעות מכרז.

משרד התחבורה.
ביוני 2014 פורסם כי חברת סיסטם זכתה במכרז של משרד התחבורה למתן שירותי בקרה על איכות השירות של רכבת ישראל.

על פי משרד התחבורה, הבקרים יעקבו אחר רמת השירות לנוסע ברכבת ואחר עמידה במדדים ובסטנדרטים שקבע משרד התחבורה במטרה לשפר את השירות לנוסע.

יתרונות

ריכוז עבודת המעקב והבקרה בחברה המתמקצעת בתחום.

חסרונות

חשש משינוי ברמת הפיקוח תוך כדי עבודת הבקרה.

 טעינו? שכחנו? כדאי שנדע? דווחו לנו

 

 

 

תגובות

השאירו תגובה

Share on Google+Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

2 תגובות

השאירו תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top