- רקע
- דגם הפרטה
- פיקוח
- המצב הנוכחי
- יתרונות וחסרונות
המינהלת לתכנון תחבורתי נועדה לאפשר לאגף לבצע משימות אלו על ידי תיאום מערכתי בין מיזמי תחבורה שונים, ובין גופי הביצוע השונים שהמשרד עובד אתם (ציבוריים ופרטיים). החברה הזוכה במכרז מתבקשת להעמיד לטובת המינהלת צוות מקצועי של שבע משרות בהיקף מלא. בין היתר יידרש אותו צוות ללוות ליווי פעיל את התאגידים שמשרד התחבורה עובד מולם, לתת חוות דעת על מיזמי תחבורה, לסייע בגיבוש תוכנית אב ובתכנון רב-שנתי של תחבורת הרכבות בישראל מתוך יצירת אינטגרציה עם התחבורה הציבורית, ולקיים פעילות תכנונית שוטפת. עוד תהיה המינהלת אחראית להתקשר עם קבלני משנה לביצוע עבודות שונות.
תקופת ההתקשרות במכרז היא לשנתיים, עם אפשרות הארכה עד לשלוש שנים נוספות. על פי המכרז אפשר להבין כי המינהלת תהיה חלק אינטגרלי מהאגף לתכנון תחבורתי. עוד מצוין כי משרד התחבורה רשאי להתערב בתהליך גיוס העובדים למינהלת ואף לחייבם לעבור מבחני מיון.
ההתקשרות הוארכה ונכון לאפריל 2017 היא עדיין בתוקף.
- הוספת סיוע מקצועי למשרד.
- הגברת התיאום בין גופים ותאגידים שמשרד התחבורה עובד אתם באמצעות הקמת גוף מתאם.
חסרונות
- הכנסת עובדים מקצועיים רבים שאינם אנשי השירות הציבורי לתפקידים מהותיים של המשרד.
- החלשת גוף הידע המקצועי של המשרד.
- פגיעה בסמכות המקצועית של אנשי המשרד בתחום התכנון התחבורתי.
טעינו? שכחנו? כדאי שנדע? דווחו לנו