הרחבת ההעסקה הקבלנית של פסיכולוגים בשירותי הרווחה

רווחה

  • רקע
  • דגם הפרטה
  • פיקוח
  • המצב הנוכחי
  • יתרונות וחסרונות
באפריל 2012 פרסם משרד הרווחה והשירותים החברתיים מכרז שנועד להכפיף מאות בעלי מקצוע בתחומים הטיפוליים (עובדים סוציאליים, קלינאי תקשורת, פסיכולוגים ואחרים) לתאגידים אשר יספקו שירותים למשרד. עד לפרסום המכרז הועסקו עובדים אלו כ”משתתפים חופשיים” (פרילנסרים) של משרד הרווחה. בעקבות ביקורת ציבורית החליט המשרד להחריג את העובדים הסוציאליים מהמכרז ולהמשיך בהעסקתם כפרילנסרים.

במקביל פרסם שירות התעסוקה מכרז להעסקת פסיכולוגים תעסוקתיים באמצעות מכונים פרטיים. גם פסיכולוגים אלה הועסקו בעבר כעצמאים או כמשתתפים חופשיים. כמו כן, משרד הכלכלה פרסם מכרז לאספקת שירותי אבחון ושירותי התערבות פסיכולוגית במצבי חירום.

מיקור חוץ באמצעות מכרז.

משרד הרווחה והשירותים החברתיים; שירות התעסוקה; משרד הכלכלה.

הזוכים במכרז לא פורסמו באתרי משרדי הממשלה הרלוונטיים או במקומות אחרים.

יתרונות

  1. שמירת רצף על ידי התקשרות ארוכת טווח עם תאגיד.
  2. יצירת מאגר של עובדים פרה-רפואיים למעונות הממשלתיים, לאור הקושי לגייס עובדים פרא-רפואיים לטיפול באוכלוסיות רווחה.

חסרונות

  1. ההתקשרות תביא בהכרח להרעת מצבם של המטפלים הן מבחינת הכנסות הן מבחינת תנאי העסקה שכן היא מכניסה גוף מתווך שוחר-רווח בין המטפלים לבין המשרד. נכונות המשרד לשלם את פערי התיווך מעוררת את השאלה מדוע משרד ממשלתי בוחר לשלם יותר על שירות מופרט שלא הצליח להסדיר.
  2. חשש שהוזלת התעריפים תביא לירידה ברמת נותני השירותים.
  3. פגיעה ביכולתם של מוסדות ממשלתיים לקבוע את זהות העובדים שיועסקו בשירותם.
  4. חשש להחלפת המטפלים בתדירות גבוהה ועקב כך פגיעה ברצף הטיפולי.

טעינו? שכחנו? כדאי שנדע? דווחו לנו

 

תגובות

השאירו תגובה

Share on Google+Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

השאירו תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top